04/07/2025
Рішення «Положення про ЦНАП»
Додаток
до рішення 55 сесії міської ради
8 скликання від 19 грудня 2024 р. №1272
ПОЛОЖЕННЯ
про управління «Центр надання адміністративних послуг»
виконавчого комітету Жмеринської міської ради Вінницької області
1. Загальні положення
1. Управління «Центр надання адміністративних послуг» виконавчого комітету Жмеринської міської ради (далі - Центр) є структурним підрозділом виконавчого комітету Жмеринської міської ради та утворено з метою забезпечення надання адміністративних послуг.
2. Рішення щодо утворення, ліквідації або реорганізації Центру, як структурного підрозділу виконавчого комітету Жмеринської міської ради, приймається Жмеринською міською радою Вінницької області.
Вибір місця розташування Центру, його територіальних підрозділів та віддалених (у тому числі пересувних) робочих місць адміністраторів здійснюється в межах Жмеринської міської територіальної громади, яку він обслуговує, з урахуванням територіальної доступності, яка визначається відповідно до частини четвертої статті 12 Закону України “Про адміністративні послуги”.
3. Центр у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України, міжнародними договорами, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, постановами Верховної Ради України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України та центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері надання адміністративних послуг, Регламентом виконавчих органів Жмеринської міської ради, Регламентом Центру, цим Положенням та іншими нормативними актами.
2. Визначення термінів
1. У цьому Положенні терміни вживаються у нижче наведеному значенні:
Адміністративна послуга – результат здійснення владних повноважень суб’єктом надання адміністративних послуг за заявою фізичної або юридичної особи, спрямований на набуття, зміну чи припинення прав та/або обов’язків такої особи відповідно до закону.
Суб’єкт надання адміністративної послуги – орган державної виконавчої влади, міська рада її виконавчий орган, посадова особа міської ради або її виконавчого органу, який відповідно до закону уповноважений надавати адміністративну послугу,
Адміністратор – посадова особа виконавчого органу міської ради, яка забезпечує організацію надання адміністративних послуг шляхом взаємодії з суб’єктами надання адміністративних послуг. Адміністратор призначається на посаду та звільняється міським головою в порядку, визначеному Законом України «Про службу в органах місцевого самоврядування». Кількість адміністраторів, які працюють у Центрі, визначається органом, що прийняв рішення про утворення Центру. Адміністратор може мати іменний штамп із зазначенням його прізвища, імені, по батькові та найменування Центру. Для посвідчення документів адміністратор використовує печатку Центру.
Суб'єкт звернення – фізична чи юридична особа, що звертається із заявою про отримання адміністративної послуги.
2. Інші терміни вживаються у значеннях, визначених діючими актами законодавства.
3.Завдання Центру
1. Основними завданнями Центру є:
1) організація надання адміністративних послуг у найкоротший строк та за мінімальної кількості відвідувань суб’єктів звернень;
2) спрощення процедури отримання адміністративних послуг;
3) забезпечення інформування суб’єктів звернень про вимоги та порядок надання адміністративних послуг у Центрі;
4) проведення моніторингу якості надання адміністративних послуг відповідно до частини четвертої статті 7 Закону України “Про адміністративні послуги”, визначення та вжиття заходів до підвищення рівня якості їх надання, оприлюднення інформації про результати моніторингу та вжиті заходи;
5) забезпечення процесу автоматизації прийому документів та надання адміністративних послуг шляхом використання інформаційних систем та систем електронного документообігу.
2. Центром забезпечується надання адміністративних послуг адміністратором, у тому числі шляхом його взаємодії із суб’єктами надання адміністративних послуг.
3. За рішенням органу, що прийняв рішення про утворення Центру, окремі завдання адміністратора, пов’язані з наданням адміністративних послуг, отриманням заяв та документів, видачею результатів надання адміністративних послуг, може здійснювати староста.
З метою належної організації надання адміністративних послуг через Центри, адміністратори, староста та інші особи, на яких покладається виконання завдань адміністратора, беруть участь в навчанні, яке може проводитися за участю суб’єкта надання адміністративних послуг у випадках, визначених законодавством.
4. На підставі узгоджених рішень органу, що прийняв рішення про утворення Центру, та суб’єкта надання адміністративних послуг окремі адміністративні послуги можуть надаватися через Центр посадовими особами такого суб’єкта. Зазначені послуги надаються виключно у разі, коли вони не можуть бути надані у Центрі адміністратором або їх надання адміністратором є значно гіршим для інтересів суб’єктів звернення та/або публічних інтересів. В узгоджених рішеннях зазначаються обґрунтування їх прийняття.
Посадові особи суб’єктів надання адміністративних послуг зобов’язані дотримуватися вимог щодо часу прийому та інших вимог до організації роботи у Центрі, встановлених органом, що прийняв рішення про утворення Центру.
5. Перелік адміністративних послуг, які надаються через Центр, його територіальні підрозділи та віддалені (у тому числі пересувні) робочі місця адміністраторів, визначається органом, що прийняв рішення про утворення Центру.
6. Перелік адміністративних послуг, які надаються через Центр, включає:
адміністративні послуги, суб’єктом надання яких є відповідна рада (її виконавчі органи або посадові особи);
адміністративні послуги органів виконавчої влади та адміністративні послуги, що надаються органами місцевого самоврядування, у порядку виконання делегованих повноважень, які є обов’язковими для надання через центри, за переліком, визначеним відповідно до частини сьомої статті 12 Закону України “Про адміністративні послуги”.
7. У Центрі, за рішенням органу, що його утворив, також може здійснюватися прийняття звітів, декларацій та скарг, надання консультацій, прийняття та видача документів, не пов’язаних з наданням адміністративних послуг, укладення договорів і угод представниками суб’єктів господарювання, які займають монопольне становище на відповідному ринку послуг, які мають соціальне значення для населення (водо-, тепло-, газо-, електропостачання тощо), а також надання суб’єктам звернення можливості самостійно звернутися за отриманням адміністративних послуг, які надаються в електронній формі, за допомогою безоплатного використання ними місць для самообслуговування.
8. У приміщенні, де розміщується Центр, можуть надаватися супутні послуги (виготовлення копій документів, ламінування, фотографування, продаж канцелярських товарів, надання банківських послуг тощо).
Добір суб’єктів господарювання для надання супутніх послуг здійснюється органом, що утворив Центр, на конкурсній основі за критеріями забезпечення мінімізації матеріальних витрат та витрат часу суб’єкта звернення, а також з урахуванням вимог законодавства у сфері оренди державного та комунального майна.
Забороняється відносити до супутніх послуг надання консультацій та інформації, пов’язаних з наданням адміністративних послуг, продаж бланків заяв та інших документів, необхідних для звернення щодо надання адміністративних послуг, а також надання допомоги в їх заповненні, формуванні пакета документів.
9. У приміщенні, де розміщується Центр, за рішенням органу, що його утворив, проводяться соціальні, культурні, просвітницькі та інші заходи, спрямовані на задоволення потреб та інтересів Жмеринської міської територіальної громади, розвиток громадянського суспільства, якщо вони не перешкоджають наданню адміністративних послуг.
10. У Центрі за рішенням органу, що його утворив, може здійснюватися прийом суб’єктів звернення з надання безоплатної правової допомоги.
11. Центр повинен бути облаштований у місцях прийому суб’єктів звернень інформаційними стендами, інформаційними терміналами та/або іншими засобами доведення інформації до суб’єктів звернення із зразками відповідних документів та інформацією в обсязі, достатньому для отримання адміністративної послуги без сторонньої допомоги.
12. За рішенням органу, що утворив Центр, можуть встановлюватися додаткові вимоги щодо обслуговування суб’єктів звернення, зокрема можливість надання суб’єктам звернення консультацій та інформації про хід розгляду їх заяв за допомогою засобів телекомунікації (телефону, електронної пошти, інших засобів зв’язку).
Встановлені вимоги щодо якості обслуговування суб’єктів звернення в Центрі не повинні погіршувати умов надання адміністративних послуг, визначених законом.
13. Центр надання адміністративних послуг має власне найменування та може мати символіку. Окремо від найменування та символіки Центр має право використовувати позначення "Центр Дії".
4. Організаційне забезпечення роботи Центру
1. Керівництво роботою Центру здійснює начальник Центру. Начальник Центру є посадовою особою виконавчого комітету міської ради, призначається на посаду та звільняється з посади розпорядженням міського голови, в установленому законодавством порядку.
Начальник Центру відповідно до завдань, покладених на Центр:
1) здійснює керівництво роботою Центру, несе персональну відповідальність за організацію діяльності Центру;
2) організовує діяльність Центру, у тому числі щодо взаємодії із суб’єктами надання адміністративних послуг, вживає заходів до підвищення ефективності роботи Центру;
3) координує діяльність адміністраторів, контролює якість та своєчасність виконання ними обов’язків;
4) організовує інформаційне забезпечення роботи Центру, роботу із засобами масової інформації, визначає зміст та час проведення інформаційних заходів;
5) сприяє створенню належних умов праці у Центрі;
6) вносить пропозиції органу, що утворив Центр, щодо матеріально-технічного забезпечення центру;
7) забезпечує визначення потреб у навчанні та навчання, у тому числі з використанням Національної веб-платформи центрів надання адміністративних послуг (Платформи Центрів Дія), адміністраторів, старост та інших осіб, на яких покладається виконання завдань адміністратора, зокрема до початку виконання (у тому числі тимчасово) посадових обов’язків адміністратора або після перерви у роботі понад три місяці, у разі зміни порядку надання послуг, запровадження надання нових послуг;
8) розглядає скарги на діяльність чи бездіяльність адміністраторів;
9) виконує інші повноваження згідно з актами законодавства та положенням про Центр.
2. Начальника Центру на час відсутності з поважних причин (відпустка, хвороба тощо) заміщує заступник начальника управління, адміністратор управління «Центр надання адміністративних послуг» виконавчого комітету Жмеринської міської ради.
3. Суб’єкт звернення для отримання адміністративної послуги в Центрі звертається до адміністратора, який надає адміністративні послуги або організовує їх надання.
Кількість адміністраторів, які працюють у Центрі, визначається органом, що прийняв рішення про утворення Центру.
4. До організаційної структури Центру входять:
відділ реєстрації управління «Центр надання адміністративних послуг» (далі - Відділ реєстрації Центру);
відділ формування та ведення реєстру територіальної громади управління «Центр надання адміністративних послуг» (далі – Відділ РТГ Центру).
Основними завданнями Відділу реєстрації Центру є:
1) забезпечення державної реєстрації у встановленому порядку юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців;
2) забезпечення у встановленому порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень;
3) здійснення інших повноважень, передбачених Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань», Законом України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», іншими нормативно – правовими актами.
Основними завданнями Відділу РТГ Центру є:
1) формування та ведення реєстру Жмеринської міської територіальної громади;
2) здійснення реєстрації/зняття з реєстрації місця проживання /перебування фізичних осіб;
3) здійснення інших повноважень, передбачених Законом України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні», іншими нормативно – правовими актами.
5. За рішенням Жмеринської міської ради Центр визначено як виконавчий орган міської ради для здійснення делегованих повноважень у сфері державної реєстрації народження фізичної особи та її походження, шлюбу, смерті на території Жмеринської міської територіальної громади.
6. З метою покращення доступності адміністративних послуг суб’єктам звернень у межах Жмеринської міської територіальної громади, за рішенням Жмеринської міської ради, утворене віддалене місце для роботи державного реєстратора відділу реєстрації Центру, у якому забезпечується надання адміністративних послуг відповідно до Переліку, затвердженого рішенням міської ради.
Організаційне забезпечення діяльності віддаленого місця для роботи державного реєстратора відділу реєстрації Центру здійснюється виконавчим комітетом Жмеринської міської ради , що здійснює матеріально-технічне та організаційне забезпечення діяльності Центру.
7. В Центрі, за рішенням міської ради, утворено пересувне віддалене робоче місце адміністратора управління «Центр надання адміністративних послуг» виконавчого комітету Жмеринської міської ради Вінницької області ради із застосуванням транспортного засобу (легкового автомобіля) та спеціалізованого автоматизованого комплекту «Мобільний кейс» (далі – пересувне ВРМ).
Пересувне ВРМ утворено з метою виїзного надання адміністративних та інших публічних послуг суб’єктам звернення із застосуванням сервісів «Виїзне ВРМ» та «Мобільний адміністратор».
Переліки адміністративних та інших публічних послуг, що надаються на пересувному ВРМ, визначаються Жмеринською міською радою.
8. Час прийому суб’єктів звернень є загальним (єдиним) для всіх адміністративних послуг, що надаються через Центр та становить – не менш як шість днів на тиждень та сім годин на день.
У територіальних підрозділах Центру та у віддалених робочих місцях адміністраторів Центру (у разі їх створення) час прийому суб’єктів звернень визначається Жмеринською міською радою.
При цьому прийом суб’єктів звернень у Центрі здійснюється без перерви на обід та не менш як один день на тиждень до 20-ї години.
За рішенням Жмеринської міської ради час прийому суб’єктів звернень може бути збільшено.
5. Фінансове та матеріально-технічне забезпечення діяльності Центру
1. Фінансування діяльності Центру здійснюється за рахунок коштів міського бюджету, грандів міжнародних та українських організацій та інших джерел, не заборонених чинним законодавством України.
2. Матеріально-технічне забезпечення діяльності Центру здійснюється виконавчим комітетом Жмеринської міської ради.
Центри звільняються від плати за підключення (у тому числі обслуговування та використання) до реєстрів, інших інформаційних баз, що використовуються для надання адміністративних послуг, а також від плати за обов’язкове навчання роботі з такими реєстрами.
6. Відповідальність
1. Посадові особи, уповноважені відповідно до закону надавати адміністративні послуги, адміністратори, представники учасників Центру несуть дисциплінарну, цивільну, адміністративну або кримінальну відповідальність, передбачену законом, за порушення вимог законодавства у сфері надання адміністративних послуг.
2. Дії або бездіяльність посадових осіб, уповноважених відповідно до закону надавати адміністративні послуги, адміністраторів, представників учасників Центру, керівників Центру можуть бути оскаржені у встановленому законом порядку.
3. Шкода, заподіяна фізичним або юридичним особам посадовими особами, уповноваженими відповідно до закону надавати адміністративні послуги, адміністраторами, представниками учасників Центру, керівниками Центру внаслідок їх неправомірних дій або прийнятих ними рішень, відшкодовується у встановленому законом порядку.
4. Міська рада, учасники Центру, відшкодувавши шкоду, заподіяну відповідно посадовою особою, уповноваженою відповідно до закону надавати адміністративні послуги, адміністратором, представником учасника Центру, керівником Центру внаслідок незаконно прийнятих ними рішень, дій чи бездіяльності, мають право зворотної вимоги до винної особи згідно із законом.
7. Заключні положення
1. Зміни та доповнення до цього Положення вносяться у порядку встановленому для його прийняття.
2. Припинення діяльності Центру здійснюється відповідно до чинного законодавства за рішенням сесії Жмеринської міської ради.
Секретар міської ради Вадим КОЖУХОВСЬКИЙ